Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

οι Μινώταυροι της Γαρίτσας, στο Παγκράτι...

Οι 23 Μινώταυροι της Γαρίτσας και όχι μόνο, σας περιμένουν στο φιλόξενο πατάρι του Ababa Café Bar στο Παγκράτι, Τιμοθέου 3, Αθήνα σε μια έκθεση ζωγραφικής που θα διαρκέσει ως τις 15/5/16.

...

Από μικρή ηλικία μου προκαλούσε μεγάλο ενδιαφέρον η Ελληνική Μυθολογία. Θυμάμαι βιβλία στο σπίτι εικονογραφημένα με τους ήρωες & τους άθλους τους. Περίοπτη θέση στο μυαλό μου είχε ο Μινώταυρος. Αυτό το πελώριο θηρίο, μισός ταύρος, μισός άνθρωπος… με το θανατερό του ρόπαλο, μέσα στον ανίερο λαβύρινθο. Έπαιρνα τη θέση του Θησέα μες την παιδική μου φαντασία και ήμουν σχεδόν σίγουρος πως θα κατέληγα στην κοιλιά του κτήνους και ο μύθος θα πήγαινε στράφι…

Θυμάμαι ακόμα μια ανάμνηση των παιδικών μου χρόνων. Ήμασταν με τον αδερφό μου και τη μάνα μας σε μία φίλη της για επίσκεψη. Το σπίτι ήταν στο δάσος σε ένα ξέφωτο. Τα δέντρα, 10 μέτρα μπροστά απ’ την αυλή που καθόμασταν, όσο νύχτωνε, μου φαίνονταν όλο και πιο πελώρια. Είχαμε πάρει μαζί μας περιοδικά για να μην βαριόμαστε. Διάβαζα ένα τεύχος ΠΟΠΑΫ και, χωρίς να το καταλάβω, είχα μεταφερθεί στην Ελληνική Μυθολογία. Ο Μπρούτο είχε γίνει Μινώταυρος και ο Ποπάυ, Θησέας. Πώς –και γιατί- άραγε στοίχειωσε το μυαλό μου ο μύθος αυτός; Δεν ξέρω. Πάντως, καθώς βράδυαζε σ’ εκείνο το μοναχικό σπίτι, ήμουν σίγουρος ότι μέσα από τα δέντρα θα ερχόταν ο Μινώταυρος και δεν θα είχαμε καμιά ελπίδα να σωθούμε… Όσο τη θυμάμαι εκείνη τη μέρα, μου θυμίζει περισσότερο εφιάλτη που θα ήθελα να ξορκίσω μαζί με άλλους φόβους των παιδικών μου χρόνων.

Οι δικοί μου Μινώταυροι, βέβαια, διαφέρουν πολύ από εκείνον τον τρομερό Αστερίωνα… Ζουν ανάμεσα μας. Κάποιοι προσπαθούν να προσαρμοστούν, σπίτι, δουλειά και οικογένεια μα μετά βίας τα καταφέρνουν. Πολλοί κλείστηκαν στους λαβυρίνθους τους και άλλους τους δέσανε. Όλοι τους κρύβουν μια αγνή καρδιά ενός παιδιού… όχι δεν την κρύβουν στην κοιλιά τους, ούτε τη χωνεύουν. Μέσα στο στήθος τους την κρύβουν καλά, να μην τους την κλέψουν

…και τώρα που το σκέφτομαι ίσως και ο Αστερίων να μην ήταν μονάχα το τέρας που μας μάθανε, ο μπάσταρδος γιος της Πασιφάης και η ντροπή του Μίνωα.

Ababa Café Bar Τιμοθέου 3, Παγκράτι, Αθήνα



φωτογραφίες από μια φιλική σύναξη στο πατάρι του Ababa